SMART Håndverks- og servicebedrifter Smart håndverks- og servicebedrifter

Visma Document Center – et fakturamottak i økonomisystemet ditt!

Smart Solution AS er driftsleverandør av Visma Document Center – der automatiseres behandling av fakturaer og bilag og det betyr færre manuelle oppgaver, økt kvalitet på utbetaling og bokføring - samt full oversikt. Og alt ligger i ditt økonomisystem.

  • Dekker både eFaktura, faktura på e-post og papirfaktura
  • Mindre punching, færre feil og digital arkivering
  • Automatisk flyt for godkjenning, betaling og bokføring
Vi legger programmet til rette for deg, sammen med din Visma-forhandler. Etter at det er installert tar vi oss av den tekniske supporten. I SmartDesktop™ løsningen er alt samlet i en personlig brukerportal – med teknisk drift og lagring i et sikkert datasenter i Norge.
 
Med Visma Document Center bruker du mindre tid og ressurser på manuelt administrativt arbeid, og kan derfor fokusere på kjernevirksomheten din. 
 
I tillegg til den SmartDesktop™ løsningen du velger - Outlook, Office kontorstøtte, administrativ programvare, lagring, antivirus, backup, support og sikkerhet - hjelper vi deg med installering og teknisk support av Visma Document Center.

Hogia – system for effektiv logistikk

Smart Solution AS er driftsleverandør for Hogia Transport Systems AS sine transportplanleggings- og logistikksystemer. Systemene dekker størsteparten av det behov som finnes innenfor godstransport, bygg & anlegg og behandling av avfall og gjenvinning.  Systemene kan leveres som en total logistikkløsning eller leveres som en delløsning som er integreres med andre logistikksystemer. 

Vi legger systemene til rette for deg, samt at vi tar oss av den tekniske supporten. I SmartDesktop™ løsningen er alt samlet i en personlig brukerportal – med teknisk drift og lagring i et sikkert datasenter i Norge.
 
Systemene omfatter bl.a. styring av kjøretøy, transportplanlegging, booking, containerstyring, leieberegning, web-baserte systemer for bestilling og ordreutveksling, kommunikasjon, prisberegning, fakturering, avregning og statistikk.
 
I tillegg til den SmartDesktop™ løsningen du velger - Outlook, Office kontorstøtte, administrativ programvare, lagring, antivirus, backup, support og sikkerhet - hjelper vi deg med installering og teknisk support på transportplanleggings- og logistikksystemene til Hogia.

Febdok – markedslederen innen beregning av elektriske anlegg

Smart Solution AS er driftsleverandør for beregningsprogrammet Febdok. Programmet benyttes av installatører, rådgivere, ingeniører og skoler, og er markedsledende innen beregning av elektriske anlegg i Norge.

Vi legger programmet til rette for deg, samt at vi tar oss av den tekniske supporten. I SmartDesktop™ løsningen er alt samlet i en personlig brukerportal – med teknisk drift og lagring i et sikkert datasenter i Norge.
 
Med Febdok kan du:
  • Beregne kortsluttningsstrømmer/feilstrømmer
  • Beregne berøringspenninger og spenningsfall
  • Dimensjonere ledninger, skinner og vern
  • Kontrollere vernets bryteevne og utkoblingstid
  • Kontrollere selektivitet (selektivitetsanalyse)
  • Kontrollere backup/kaskade beskyttelse mellom vern
  • Gi nødvendig dokumentasjon til eltilsyn, kunde og installatør
  • Sende "melding om installasjonsarbeid" elektronisk til netteier/DLE
  • Beregne UPS i både nett og batteridrift
  • Regne på skilletrafo enten på primær eller sekundærside
  • Bruke Boligmappa
  • Beregne generatorinstallasjoner (krever modul)
  • Beregne impedansejordet nett (krever modul)
I tillegg til den SmartDesktop™ løsningen du velger - Outlook, Office kontorstøtte, administrativ programvare, lagring, antivirus, backup, support og sikkerhet - hjelper vi deg med installering og teknisk support på beregningsprogrammet Febdok.

Bransjeløsning for håndverks- og servicebedrifter

Er du elektriker, eller driver dere med løpende vedlikehold av installasjoner – mange serviceteknikere er stadig på farten?

Vi leverer dere løsninger som fungerer på håndholdte terminaler/PDAer og kontorstøtte løsninger som sørger for at hverdagen blir mer effektiv. 

Smart Solution AS leverer nå en komplett tjeneste med en rekke ulike bransjerelaterte programmer som kan bidra til å løse denne utfordringen, samt effektivisere din drift.

Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende samtale eller vi kan kontakte deg -  

Handyman - for en mer effektiv og lønnsom arbeidsdag

Smart Solution AS er tjenesteleverandør av ordresystemet for den moderne håndverkeren fra Handyman. Vi legger programmet til rette for deg, samt at vi tar oss av den tekniske supporten. I SmartDesktop™ løsningen er alt samlet i en personlig brukerportal – med teknisk drift og lagring i et sikkert datasenter i Norge.

Handyman er blitt et av de viktigste verktøyene for moderne håndverker. Få fullstendig oversikt over planlagte hendelser, gi tilbud ute hos kunden, fakturer timer og mye mer - alt via telefon, PC eller nettbrett.
Handyman lar deg dokumentere, oppdatere pågående og avsluttede oppgaver, vise rapporter og best av alt - en sømløs digital kommunikasjon mellom de som sitter på kontoret og de som jobber ute. Verktøyet er modulbasert og kan tilpasses bedriftens behov. Det er enkelt å legge til, eller endre moduler, for Handyman er ment for å vokse sammen med bedriften. Sømløs informasjonsdeling som sendes automatisk til ordre- og økonomisystemet.

Si hei til fremtidens digitale og papirfrie hverdag.

Handyman har følgende tilleggsmoduler:

  • Tilbudsmodul – modulen lar deg opprette tilbud når du er ute hos kunden
  • Timegodkjenning – effektiv kontroll, justering og godkjenning av grunnlag for lønn før dataene overføres til lønnssystemet
  • Servicehåndtering – Gir deg muligheten til å selge serviceavtaler til dine kunder.
  • Ressursplanlegger - En brukervennlig løsning for kortsiktig og langsiktig ressursplanlegging i bedriften
  • Avansert tidtaker - Bruk start-stopp -funksjonen for å registrere arbeidstiden fortløpende fremfor etterregistrering
  • Lager og bestilling - Få bedre kontroll på lagerbeholdning og bestill materiell direkte fra grossist via Handyman Mobile
  • Hendelser – Modulen gir deg automatiske meldinger med SMS og epost, både internt og til dine kunder
  • Gjentakende service – Har du oppgaver som gjentar seg, som f.eks. serviceavtaler eller løpende vedlikehold
  • Materialregnskap – For deg som har behov for sporing og dokumentasjon av bruken av miljøgasser og andre miljøfarlige midler
  • Kjørebok/flåtestyring - Bruk våre sensorprodukter slik at ordrehåndtering og fakturering av reisekostnader blir enklere

I tillegg til den SmartDesktop™ løsningen du velger - Outlook, Office kontorstøtte, administrativ programvare, lagring, antivirus, backup, support og sikkerhet - hjelper vi deg med installering og teknisk support på ordresystemet fra Handyman.